Goed nieuws voor herladers in België!

Afgelopen week las ik op diverse sites positief nieuws over het herladen in Belgie. Bijna aan het eind van het vorige jaar werd dit namelijk door een uitspraak (tijdelijk) verboden. Hierdoor zaten schutterijen, sportschutters en jagers die herladen met een probleem terwijl dit al jaren geen probleem was. Gelukkig is er dan nu licht aan het einde van de tunnel. Meer weten? Lees dan vooral verder!

Lees meer

Zware luchtdrukwapens onder vuur

Het is weer eens zover. Om de zoveel tijd komt er weer een oproep om “zware luchtdrukwapens” te reguleren. Op dit moment worden er ook vragen in de tweede kamer over gesteld. Een kort artikel met filmpje van een journalist die deze wapens “nauwkeurig” onder de loep neemt, de vragen die gesteld worden aan de tweede kamer en waarom ze in mijn ogen de plank op sommige punten misslaan. Geïnteresseerd? Lees verder!

Lees meer

Fris, modern en beter! Advertentiessite vernieuwd!

Al meer dan een jaar of 6 draait de advertenties site naast deze site die de advertenties van vuurwapens.net, wapenadvertenties en vuurwapenadvertenties combineert. Heel erg handig zodat je maar op 1 plek hoeft te kijken in plaats van op drie. Na meer dan 6 jaar in de lucht te zijn geweest werd het tijd om de site weer een mooie update gegeven! Dat betekend een nieuwe look maar ook nieuwe features! Benieuwd wat er nu nog meer mogelijk is? Lees dan verder!

Lees meer

Run ’n Gun vorderingen deel 1

Eind vorige maand gaf ik aan dat ik dit jaar graag een keer deel wilde nemen aan de Run ’n gun wedstrijd. Vooral de afwisseling van fysieke inspanning en ook nog eens een goed gericht schot af kunnen geven na deze inspanning leek me erg leuk om eens te ervaren. De inschrijvingen voor de Run ’n Gun zijn sinds iets meer dan een week geopend en ik heb me vrijwel direct ingeschreven toen deze online kwam. Geen weg meer terug dus! Ondertussen ben ik begonnen met voorbereiden. Wil je weten hoe? Lees dan verder.

Lees meer

Schietsport? Niet bij Interpolis!

Airsoft en schietsport, ik zie het zelf als twee compleet gescheiden werelden. Dat komt voornamelijk door de manier waarop we beide onze sport beoefenen. Toch hebben wij ook iets gemeen en dat is dat we beide vallen onder de wet wapens en munitie. Hoewel onze sport daarin volledig legaal is wanneer je aan de strenge voorwaarde voldoet hoef je niet bij Interpolis aan te kloppen in het geval van schade.

Lees meer

De sport-schutter.nl postcompetitie 2026

Vorig jaar organiseerde ik de eerste editie van de sport-schutter.nl postcompetitie. Ondanks dat het vorig jaar helaas geen succesnummer was wil ik het dit jaar zeker nog een keer proberen om dit op te zetten. Met deze postcompetitie schiet je de kaartjes op je eigen vereniging en levert ze digitaal bij me in. Puur voor de fun, kost je niks behalve de moeite want die patronen die het je kost ging je toch wel verschieten! Meedoen? Lees dan verder!

Lees meer

Deelnemen aan de Run ’n Gun?

Al een paar jaar volg ik met grote interesse de Run ’n Gun die elk jaar in september georganiseerd wordt. Meedoen aan dit evenement lijkt me echt heel gaaf omdat het een combinatie is tussen fysieke inspanning en het goed kunnen schieten tijdens deze inspanning. Dit jaar, er tenminste van uitgaande dat die dit jaar weer georganiseerd wordt, wil ik het dan ook graag een keer meemaken! Ook geïnteresseerd in deze wedstrijd of hoe ik met trainen begin? Lees dan verder!

Lees meer

Opgepast voor nepshops!

Als sportschutter koop je over het algemeen je spulletjes in eigen land. In een heel enkel geval wanneer het bijvoorbeeld extreem veel goedkoper is of enkel in het buitenland verkrijgbaar koop ik mijn producten in het buitenland. Maar soms zijn de prijzen in een buitenlandse webshop wel zo laag dat je toch eerst even achter je oren moet krabben en je af moet vragen of het wel klopt. Niemand wil natuurlijk iets bestellen en het nooit geleverd krijgen. Hoe herken je nou zo’n malafide webshop? Lees verder als je meer wilt weten!

Lees meer